Beat the Bag vermindert het gebruik van plastic tasjes én geeft promotiemateriaal een tweede leven. Door reclamedoeken van en voor bedrijven te upcyclen tot herbruikbare tassen helpen we de circulaire economie in Nederland verder op weg. In sociale werkplaatsen wordt met veel liefde genaaid aan deze duurzame en kwalitatief hoogwaardige tassen, waarmee we voorzien in sociale en lokale werkgelegenheid.
Op naar een Circulair NL
Binnen de signing industrie wordt veel materiaal geproduceerd. Vaak gaat dit een kort leven tegemoet. Binnen enkele weken of soms zelfs uren is een met zorg gemaakt doek alweer afval geworden. Zodra het slotwoord heeft geklonken beginnen de standbouwers de doeken in afvalcontainers te stoppen. Beat the Bag biedt een alternatief. Zij zorgen er voor, dat het materiaal voort leeft als unieke tassen, die bij uitstek geschikt zijn in bijvoorbeeld kerstpakketten of voor relaties. Iedere tas is uniek maar past gegarandeerd binnen de huisstijl. Ze zijn tenslotte gemaakt van de ondernemers eigen doek.
De tas als symbool
De tas is het symbool dat alle Beat the Bag doelen verbindt. Het is hun middel om mensen die het nodig hebben terug in de maatschappij te helpen en anderzijds het milieu te ontlasten door een alternatief te bieden voor plastic zakjes en het weggooien van reclamedoek. Zij streven er naar om overal ter wereld waardeloos geworden doek weer waarde te geven en zo werkgelegenheid te creëren met hun Beat the Bag projecten.
Beat the Bag kent 1 doelgroep:
1. Organisaties met restdoek, die dit doek een tweede leven willen geven. Ook grootgebruikers zoals evenementorganisatoren, signing-bedrijven, adverteerders en reclamebureau’s kunnen tassen laten maken van hun eigen doek of dat van hun klanten. Zo krijgen ze hun eigen materiaal weer terug als bruikbare tas.
Consumenten kunnen in de webshop losse tassen kopen via LoopedGoods. Dit zijn tassen die van restmaterialen zijn gemaakt, maar dragen niet het label Beat the Bag.