Seepje maakt was- en reinigingsproducten op basis van schillen van de Sapindus mukorossi vrucht.

Melvin en Jasper zagen als 21-jarige studenten dat er een natuurlijke vorm van zeep ontstaat wanneer deze ‘superschillen’ met water in aanraking komen. Onder een schonere wereld verstaan zij, naast effectieve producten, een positieve impact op mensen en het milieu.

De verpakking is gemaakt van gerecycled HDPE-plastic (97%) uit omgeving Rotterdam. Van het bruikbare plastic afval wordt een granulaat (korrelvorm) gemaakt, dat vervolgens de grondstof vormt voor de verpakking van Seepje. Doordat de wikkel gemakkelijk gescheiden kan worden van de fles, motiveert Seepje gebruikers de materialen opnieuw te recyclen. Jasper Gabriëlse (26), mede-oprichter van Seepje: “Een verpakking creëren die omvat waar Seepje voor staat was een enorme uitdaging. Samenwerkingen met onder andere FLEX/design en Heldergroen zorgden voor het ontwerp van ons inmiddels herkenbare Seepje zeepblok. Eigenschappen zoals duurzaamheid en zachtheid stralen ervan af!”

De producten van Seepje zijn inmiddels bij 1.600 winkels in vijf landen verkrijgbaar. Het succes van de twee jonge ondernemers werd al vaker erkend: Jasper en Melvin schitterden eerder dit jaar in de Forbes 30-under-30 Europe 2018, en in hun prijzenkast pronken al een NL Packaging Award en een zilveren Pentaward in de categorie ‘Huishouden’.

Ga naar www.seepje.nl en reken af met: poetsplezier (geldig tot 30-06-2020).



Gerelateerd