NS steekt alle medewerkers van de NS-stationswinkels Kiosk, Stationshuiskamer en Julia’s in het nieuw. Of beter: in het oud. Bijzonder is namelijk dat de nieuwe polo’s, T-shirts, vesten en schorten bestaan uit volledig gerecycled.

Afgedragen kleding en gebruikte plastic flessen

NS werkt hiervoor samen met het Brabantse familiebedrijf Schijvens dat bedrijfskleding ontwerpt. Van afgedragen kleding en gebruikte plastic flessen maakt Schijvens weer nieuwe kleding. Een mooie ontwikkeling.” Door gerecyclede kleding te gebruiken in plaats van niet-gerecyclede kleding in te kopen, wordt 12 miljoen liter water en 10.000 kilogram CO2 bespaard.

Circulaire ondernemen bij NS

De inkoop van deze gerecyclede kleding staat niet op zichzelf. NS heeft als doel om in 2030 circulair in te kopen, materialen maximaal te (her)gebruiken en geen afval meer te creëren op kantoren, werkplaatsen en in treinen. Om dit te realiseren, werken we volgens drie uitgangspunten: beperk (nieuw) grondstofgebruik, optimaliseer materiaalgebruik en ‘afval bestaat niet’. NS wil nog slimmer omgaan met materialen en minder nieuwe grondstoffen gebruiken door circulair ontwerpen en inkopen, zoals de ‘nieuwe’ bedrijfskleding van onze retailmedewerkers. Ander voorbeeld: na 20 jaar moderniseren we onze dubbeldekstreinen zodat deze nog eens 20 jaar mee kunnen. Lees in het jaarverslag meer over circulair ondernemen.

Ingezonden door

Bekijk hoe wij omgaan met persoonsgegevens in onze Privacyverklaring.

Schrijf je in voor de Recycling Nederland nieuwsbrief!

Voeg je toe aan onze maillijst en ontvang Recycling Nederland nieuws en de laatste ontwikkelingen binnen ons team.

Wordt onderdeel van de wereld van Recycling Nederland en draag bij met een positieve sociale impact in de maatschappij!  

Bedankt voor het aanmelden voor onze nieuwsbrief!